torsdag 18 december 2008

Vinter stress

Okej, jag hatar Ikeas "tusenbitarsbyggihopsjälvskit". Vi har inga möbler från Ikea i vårt hem , men så köpte vi en byrå till sovrummet igår. Det tog typ 3 timmar för att få ihop skiten!
Nåja, men snyggt blev det iaf. Vi fick ju våra sista möbler igår - alltså jag önskar Ni kunde se hur fint det är! Jag och baby gick runt flera varv och bara tittade och njöt... Jag impulsköpte även 3 skitcoola lampor i 2 mindre lampbutiker på Ö Förstadsgatan. Sjukt nöjd! Bilder kommer upp när allt är klart.

Sen käkade vi mega stark Thaimat och drack rödvin. Underbart.

Jag är väldigt stressad just nu, jag är stressad med att få lägenheten perfekt och jag är väldigt stressad på jobb. Så nu har jag fått hemska utslag på mina ben. Det har hänt förut, värst när jag bodde i Australien. Hela min kropp var täckt med utslag. Var väldigt stressad under en period där, beslutsångest, boendeproblem, kärleksbekymmer och ekonomisk kris - allt på samma gång!Skit hemskt och jag är så himla rädd att det ska bli likadant igen.

I helgen ska jag bara koppla av och försöka stressa ner och släppa allt...
Ikväll ska vi fira svärfars födelsedag, det ska bli mysigt. Även om vi älskar vår lägenhet så kan det bli skönt att få släppa allt för ett par timmar. Och alltid kul att träffa valparna, trots att min lilla favorit, Valle är såld...:-(

Gud vad jag längtar till jul, jag behöver verkligen min ledighet!

Inga kommentarer: