torsdag 11 december 2008

Jag vill ju inte ha unge....


2 dagar kvar!!! Jag är så himla uppspelt. Kan nästan inte förstå att vi ska flytta till en så stor o fin lägenhet. Tjooohooo:-)

Igår när jag gick till träningen skänkte jag det här med barn ännu en tanke. Och jag försöker verkligen känna en liten gnutta längtan efter barn men jag känner absolut INGENTING. Blir lite orolig eftersom min kära pojkvän som är 6 år yngre än mig har starkare längtan än mig.

För det första tycker jag att jag är för ung - har mycket kvar att göra, karriär, resor osv. Och för det andra är min pojkvän alldeles för ung för att bli pappa. Det finns ingen 24-åring som är redo för det, så är det bara. Och så fort jag tänker på barn kommer det bara upp en känsla av att vara låst, vilket ger mig panik! Jag kan höra skriken dagar & nätter igenom. Och alla bevis som finns på hur det sliter på ett förhållande, hur föräldrarna glider i sär och bryr sig mindre om varandra. Jag vill ju ALLTID vara nr 1 för Tobbe, och jag vill alltid att han ska vara det viktigaste i mitt liv. Det enda som kan vara kul är att kunna styla min baby. Kanske inte en stabil grund till att skaffa barn eller vad säger ni?

Kanske kommer det en dag då jag äntligen känner att jag vill ha barn. Men tänk om den aldrig kommer...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj tänk om ni skulle få en sån unge hahaha stackars stackars er...
SKAFFA INTE BARN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Vänta inte för länge bara, det kan bli för sent.
Underbart med barn och de är vår framtid, men det är så olika. Själv skulle jag inte vilja vara 55+ och sitta utan barn och barnbarn i en stor o flådig villa. Jag var ihop med min sambo ett år innan vi fick vårt barn, då var vi 24 vilket var en perfekt ålder. Vem vill ha en gammal morsa o farsa som inte orkar göra nånting?
Sköt om dig.