onsdag 6 maj 2009

Skönhetstips!


Eftersom jag jobbat inom skönhetsbranchen i många år, och nu även i hårvårdsbranchen, så tänkte jag dela med mig av några bra tips till Er!


När det kommer till krämer är det väldigt individuellt men jag ska rekomendera märken jag gillar:

* YSL, Esteé Lauder och Kanebo har generellt bra hudvård. Chanel är också väldigt duktiga. Kan dock känna att du betalar mer för märket än innehållet. Men dem är betydligt mer prisvärda än om du köper Biotherm, Lancome eller Clinique - har jobbat för samtliga och anser att det är ren skit!


* Vill man sen lyxa till det ordentligt så köper man La Mer eller La Prairie. Fantastiska produkter.


* Just nu kör jag en budget variant och använder NO 7 Protect & Perfect, vilken jag faktiskt är väldigt nöjd med. Pris på H&M: ca 300kr Pris på marknaden: 150kr


* Annars är min favorit DDF Glycolic 10% Exfoliating Moisturizer Ääälskar deras produkter och ska köpa så fort jag får pengar! Pris: 510 kr


Nu har jag fått turen att prova en massa olika hårprodukter och har fastnat för TIGI.

* Headshot shampo & balsam - ger en massa fukt och återuppbygger behandlat/skadat hår dessutom doftar den bubbelgum!

* Är man ute efter mega volume , köp Sebastian Double Body!

* Serious Conditioner - en hårinpackning som gör allt!

* Har man rejält skadat hår så rekomenderar jag JOICO K-Pak serien. Innehåller samma ingredienser som håret är uppbyggt på, man kallar det "flytande hår". En unik teknologi som återuppbygger håret på lång sikt.


* En liten extra guld produkt är Schwartzkopf BC Q10 Night treatment. Man glömmer bort att vårda håret om natten och detta är en kanon leave-in spray för hår som håller på att åldras (fr 24 år).


* Jag är beroende av silkesdroppar och det enda som inte bara lägger sig på ytan är Biosilk. Allt annat är syntetiskt och fungerar enbart som glans, medan Biosilk går in och repererar.


* Silvershampo är en fantastisk lösning om man vill få bort gula toner i sitt hår! Några bra märken som finns är Schwartzkopf BC, Joico och Paul Mitchell.


Kan fortsätta i evighet & lovar att jag ska meddela Er om jag hittar någon annan kanon produkt!

Dela gärna med Er om Ni har något bra tips eller en bra produkt att rekomendera!

Inga kommentarer: