måndag 11 maj 2009

Ödet, lactosmage och looove

I går hade jag och älsklingen en super härlig söndag kväll tillsammans. Gjorde inget speciellt, var bara nära varandra hela tiden. Käkade tacos, fick sålt vår hyggesoffa (äntligen!), var ute på en långpromenad, käkade glass...
Nu när soffan är såld så har vi planer om att göra om hygge rummet till ännu en walk in closet! En jäkligt snygg sådan! Tills dess så har hyggerummet förvandlats till ett massage rum.

I dag har jag jobbat hela dagen - thank God för "Chai expressen" Viktoria! Idag skedde tyvärr ett missöde då baristan gav oss vanlig mjölk i stället för soya. Kan ju berätta att butiken låg i ett ständigt gasmoln och jag ser ut som att jag är i 9:e månaden...

Imorrn är det dags för den där super viktiga intervjun. Känns lite som att hela mitt liv hänger på denna intervju. Jag hoppas innerligt och jag SKA bara ha jobbet! Berättar mer om det om jag skulle få det - annars lämnar jag det osagt.

I dag skickade jag även i väg ett CV till en lyxkryssare. Häromdagen kom det in en kund hos mig som jag väl kände i gen. Vi hade jobbat i hop i Stockholm 2003 och nu visade det sig att även hon flyttadt till Malmö. Efter lite skvaller om alla forna kolleger nämnde hon att hon jobbat i 2 år på kryssningar. Jag sken såklart upp som en sol och fick genast lite adresser nerskrivna!
Ödet kan spela ett spratt med oss i bland.
Så nu får vi se vart det leder. Blir det jobbet jag ska på intervju för imorrn, eller blir det ut i vida världen igen...?

2 kommentarer:

Vixxen sa...

Gissa vem som fick gå hem från jobb idag IGEN! imorn blir det vårdcentralen med denna förbannade mage! Lycka till imorgon, en stor dag för både dig och Lina:) HÅLLER ALLA TÅR Å FINGRAR FÖR ER!

Cattie sa...

Lycka till imorgon...Kui hälsar och tackar för gratulationen..kram