söndag 17 maj 2009

Bojkotta Eurovision

Är så glad att jag bojkottade Eurovision i går. Lyssnade på 3 låtar, däribland Sverige - det är verkligen musik på VÄLDIGT låg nivå. Vaknade imorse och såg att Sverige fick precis den plats den förtjänade.

Vi vart hembjudna till Karin & Matthias igår, samtidigt som Johan bjöd oss på fest. Men eftersom både jag och Tobbe var helt slut från fredagkvällens rödvin intag så beslöt vi oss för att stanna hemma. Och vi hamnade i säng redan vid 22!

I dag är det jobb som vanligt som står på schemat - sen är jag ledig i 3 hela dagar! Tyvärr är det bara anatomi som gäller dessa dagar, men en sovmorgon ska man kunna unna sig iaf.
Har två stora tentor nu med en veckas mellanrum. Är väldigt osäker på båda två och räknar med omtenta (men siktar såklart på ett godkänt). Men om allt går vägen kan jag ta min examen redan den 5:e juni! Jippieeee!

Jag kommer inte hoppa på mer studier kan jag säga. Har förstått att jag gillar det här med att jobba och sen när man är ledig så ÄR man verkligen ledig. Finns inget som ständigt hänger över en. Innre stress kan ta kål på den bäste, och det sista halvåret har utan tvekan varit dem jobbigaste i mitt liv.
Beundrar min kära vän Lina, som snart är inne på sitt 6:e år som student. Och samtidigt som hon studerat har hon ALLTID haft flera jobb vid sidan om.
Och min vän Sara, som knåcklar där hemma med sina studier och sin 1 - åriga son.

Inga kommentarer: