tisdag 12 maj 2009

Fjantiga svenska löner

Tidigt i morse var jag på min intervju och jag har svårt för att avgöra om det gick bra eller inte. Så nu är det bara att avvakta och se.
Det tråkiga är (för oss 30 taggare med kompetens) att vi har tydligen för höga krav och i stället verkar det vara marknad för 20 åringar. När dem frågade mig om löneanspråk, sänkte jag mina krav rejält, eftersom det är lågkonjuktur och eftersom jag faktiskt väldigt gärna vill ha jobbet. Då visade det sig att deras erbjudande var ca 4000 kr under det jag begärde! Ett skam erbjudande rent ut sagt. Väldigt synd eftersom jag har massor av erfarenhet och är en perfekt personprofil för jobbet. Men jag misstänker att dem i stället kommer att välja en yngre, oerfaren person som bara nickar åt den löjliga lönen...Sverige suger när det kommer till hur dagens arbets situation ser ut. Ska bli spännande att se hur det går och jag hoppas innerligt att jag får jobbet - MED mina lönekrav såklart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

snabba dej hem baby, maten e klar. jag sitter o soffan med ett glas vin, kollar på halv 8 o väntar på dig!! älskar dig! /Baby =)

Jess sa...

Jag skyndar baby!20 minuter kvar och jag lääängtar hem till din famn! Love u tooo //Baby Karlsson

Anonym sa...

du kommer få jobbet det vet jag=)
hahaa så e det bara ni som kommenterar ni e roliga ni...
puss på er. kom nu i kväll
inga dåliga undanflykter

det sticker i ögonen=)

Anonym sa...

Ær det inte bedre att du får ett arbete i Danmark och bor kvar i malmø? Den danska kronans værde ær ju 47 % høgre så det lønar sig og ha en som dig dær. Om jag var i dina skor skulle jag definitivt søka mig ditt, mvh en som jobbar i norge.