torsdag 25 juni 2009

We´re all carring a bit of Rebecca inside of us


Jag hade en underbar trevlig middag med Ulla igår. Mycket skratt och många tårar, så kommer det nog att fortsätta ett bra tag framöver.
Jag ser Rebecca i Ulla och det är en härlig känsla. Många av alla Rebeccas goda sidor fick hon från sin mamma. Ulla, du är en fantastisk mamma och en bra vän, inte många mammor får chansen att lära känna sin dotter som du gjorde.
Jag älskar att höra alla historier om min älskade vän, från tider då jag inte kände henne.
Och vem kan berätta dem bättre än hennes mamma?

Saknaden är enorm och sanningen orättvis och man kan faktiskt känna ren smärta inombords. Den får vi leva med. Och tills den dagen vi äntligen får träffa henne igen så ska hon leva kvar i våra minnen. Vi ska fortsätta att skratta tillsammans med henne.

Det vill hon aldrig att vi slutar med.


Jag tog mig friheten att stjäla en härlig mor & dotter bild - hoppas det är ok!

1 kommentar:

Ulla Ljungberg sa...

Tack för alla snälla ord och för en trevlig kväll. Såklart du får stjäla bilder.
Ja, Rebecca finns alltid i mitt och många andras huvud.
Grattis än en gång till jobbet!
Kram Ulla