fredag 12 juni 2009

Vägskäl


I går skedde en liten incident med mitt ansikte och köksluckan som ledde till ett besök hos akuten. Nu sitter man här limmad, omplåstrad o svullen med ett ärr som kommer vara med mig i resten av livet. Synderna betalas på ett eller annat sätt, förr eller senare...

Känns inte längre lika motiverande att gå på Tobbes personalfest imorgon när man ser ut som Rocky Balboa. Men jag har sett framemot det så länge nu och det ska verkligen bli kul att få lära känna alla Tobbes kolleger och deras respektive.

Jag känner att jag står framför ett vägskäl nu men kan inte ta något beslut. Restarmen har börjat rycka och jag har fått en intervju ang ett jobb på en Västindienkryssning. Men jag vill självklart inte lämna min kärlek. Vad ska jag göra med mitt liv..?

2 kommentarer:

Sarasnaran sa...

Jag tror vi behöver bildbevis på din brottningskamp med skåpet...

Anonym sa...

Jag gillar verkligen din blogg.. du verkar vara en smart och bra tjej, då brukar allt lösa sig till det bästa till slut! tänk inte så mycket på framtiden, den kommer ju tids nog..

Kram Lina