tisdag 16 juni 2009

Leave it to faith

I dag har väl varit en dag full av möten.

Började förmiddagen med ett info möte hos AF (sådana man måste gå till när man är en looser som jag). Det var iofs inte speciellt händelserikt i sig. 1timmes onödig info.

Kan Ni föreställa Er hur värdelös och långt nere man känner sig när man vet att för 1 år sedan hade man ett välbetalt jobb i Köpenhamn som motsvarade en månadslön på 34 000 svenska kr, medans man nu, 1 år senare krälar i skiten och nickar glatt åt en deltidstjänst som innebär 7000kr i mån?

Det är en olustig känsla som sänkt mitt självförtroende märkbart.
Man ska ALDRIG ta något för givet.

Sen pratade jag kort med min handläggare, berättade hur jag ville ha det och fick en ny tid inbokad. Why?
Varför kan vi inte bara ta ett längre möte där något verkligen blir gjort?

Efteråt var det dags för nästa intervju, den sista vidrörande den här tjänsten. Brinner väl inte helt för det och därför betyder det inte the end of the world om det inte blir mitt...men klart att man hoppas lite ändå, för bekräftelsens skull.
För är det något jag behöver nu så är det bekräftelse!

Nu står jag på jobb, vilket jag uppskattar mer & mer ju närmre tiden går mot sitt slut här på Minomin...

Jag lägger min framtid i ödets händer, vad annars kan jag göra...?

3 kommentarer:

Catharina sa...

Hej sweetie:-)
Jag tycker det låter kanon till midsommar! Ska verkligen bli jättetrevligt. Ja jag tar tåget hem som sagt alltid skönt att vakna upp himma! Hörs innan fre, kram kram Och du allt löser sig till det bästa med jobbet det brukar det alltid göra, kämpa på:-)

Anonym sa...

jag var på entré idag men ingen faster var där :O

Anonym sa...

va du Jannice?? Men jag började kl 14.45? Messa nästa gång du kommer in! Puss