måndag 8 juni 2009

Rebecca


Jag har fått frågor om vem Rebecca är och vad som hände henne. Här följer en kort berättelse om vem Rebecca är...

Rebecca är en av dem finaste människor jag någonsin fått äran att lära känna. Vi träffades i London, men lärde först känna varandra 2007, här hemma i Sverige. Rebecca fick diagnosen cancer det året och var tvungen att lämna sitt älskade London för att få behandling här hemma. Och det var just under hennes tid som sjuk, vi lärde känna varandra. Att älska Rebecca är lätt och det tog inte lång tid förrän hon blev en av mina bästa vänner. Hon är vacker, rolig, så otroligt glad och positiv, hon är smart, hon är en god lyssnare, hon är generös, hon är helt enkelt en genomgod person.

Anledningen till att jag inte skriver "var" är att jag vet att hon lever kvar någon
annanstans.

Hennes kamp mot cancern var hård och mycket intensiv - men aldrig en enda gång hörde jag henne klaga. Rebecca är den starkaste människan jag mött och jag beundrar hennes mod. Hon har lärt mig så mycket och jag kan aldrig vara tacksam nog för att hon ville vara en del av mitt liv.

Tyvärr räckte inte henns starka vilja eller vårt hopp, och den 10 september 2008 förlorade vi vår älskade.

Det har självklart satt djupa spår inom mig, djupare än vad jag själv tror och min saknad är enorm. Varje dag tänker jag på henne, på vad som hänt men jag kan aldrig förstå, jag kan aldrig acceptera.
Jag skulle göra allt för att få höra henne skratta igen, jag skulle göra allt för att få krama henne hårt igen!

Men jag försöker att intala mig själv att hon har det bra, jag hoppas att hon kände mitt stöd när hon var sjuk och jag hoppas att hon förstår hur mycket jag älskar henne...

Inga kommentarer: