fredag 26 september 2008

Konsten att finna guldkornen

När man jobbar en hel vecka blir det lätt att man "längtar" bort dagarna tills det blir helg. Det är lite skrämmande. Det är lite som att ta död på sig själv.
Men jag försöker verkligen att ta vara på dagen, eller åtminstonde ta vara på tiden efter jobb. Är min pojkvän hemma så brukar vi alltid göra något tillsammans, bara gå i stan, ta en fika, laga middag ihop osv. Så fort jag kommer hem brukar jag ta en dusch och göra mig fin. Ibland undrar han varför. "Vi ska ju bara vara hemma". Men det är viktigt för mig att inte fastna i ett förhållande där man helt plötsligt säckar ihop och inte bryr sig om hur man ser ut.
Om min pojkvän jobbar kväll, då brukar jag kämpa för att hålla mig vaken bara för att få en stund med honom när han kommer hem.
Som igår t ex. Då ställde jag klockan på kvart i tio och gick och sov 2 timmar. Sen gick jag upp, duschade, gjorde mig i ordning och tände ljus i hela vardagsrummet, fixade ostbricka och rödvin.
Även om jag inte höll länge betyder den lilla stunden vi fick tillsammans mycket.
Man måste ta vara på dagarna. Även om det "bara" är en vardag. Måste man iaf försöka få ut något litet av den.
Nu är det ju helg snart. Ikväll ska jag ut & ta en afterwork med några vänner. Och imorgon ska jag spendera en heldag/kväll i Höör hos älskade vän Sara & lilla Benjamin. Ska bli jättemysigt. Älskar att umgås med Sara, vi har alltid så mycket att diskutera & prata om. Och sen ska jag förståss leka en massa med Benji och hans nya hoppgunga.
På söndag är det min & Babys dag. Då ska vi shoppa hela dagen.

Inga kommentarer: