onsdag 10 september 2008


Jag är skittrött idag. En halv timme kvar innan jag slutar här på jobb. Ska bli underbart att komma hem, ska kasta mig i soffan och mysa jätte mycket min min älskling! Älskar att tillbringa kvällarna efter en hel dags slit, tillsammans med honom. Jag har tillbringat halva dagen på att skriva ut en massa mat recept från Arla, så vi får väl pröva någon av dessa ikväll & dricka lite rödvin.Mmmm!

Har kollat upp lite biljetter till Stockholm idag också, vi tänkte åka upp på en weekend & hälsa på min älskade Lina & hennes kille och Tobbes vän & hans tjej. Längtar jättemycket, saknar faktiskt Stockholm då & då. Och så ska jag ju självklart hälsa på Kotten och hennes gravida mage:-D Ska bli så himla kul att få träffa alla!

20 minuter kvar...guuuud vad tiden går långsamt!

Så har man en dryg tågresa framför sig, med en massa förseningar och inga sittplatser. Mindre kul. Till er som funderar på att jobba i Danmark: Don´t do it! Ja, lönen kan vara skitbra, men fy vad mycket tid & energi man förlorar på allt pendlande. Saknar att få jobba i Sverige, men nu är jag allt för bortskämd med min inkomst här så jag kan inte riktigt gå tillbaks. Sverige suger!

Nu är det 15 min kvar, ska börja packa ihop.


Ha en underbar onsdag fellows!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej..
Har precis börjat läsa din blogg och jag fastnade lite på den.
Men jag är lite nyfiken på vad du jobbar med i Danmark och är det i Köpenhamn du jobbar??
Kramiz

Jess sa...

Hej Anonym .Jag jobbar i Köpenhamn, som Roaming Coordinator. Om det säger dig något...Vem undrar by the way? Kul att du gillar min blogg:-)

Anonym sa...

Vet inte varför jag halkade in på din blogg, tror det var ang din cancer sjuka vännina. Har själv förlorat en av mina bästa vänner i cancer, endast 25år gammal.By the way, Malin heter jag..
Kramiz

Jess sa...

Ok på det viset...Beklagar så mycket ang din väninna. Rebecca skulle också ha fyllt 25 den 14e november...
Har du någon blogg?

Anonym sa...

Nej nöjer mig med att läsa andras, har inte riktigt tid o lung till att blogga.
Det var en manlig kompis, hade cancer i hela kroppen, det är fruktansvärt!Följde den här bloggen: http://danieledman.blogspot.com/
läs den om du har tid, man tjurar som bara den, men det hjälper!!
Kramiz

Anonym sa...

Men läs den från början!!

Jess sa...

Älskar redan Daniels blogg...Gud, det kommer att bli tugnt att läsa. Tack för tipset Malin...
Om du har facebook kan du gå in på Rebecca Hansson Memorial, där får du läsa lite om henne. Hon fick veta för ganska exakt 1 år sedan att hon hade en tumör i hjärnan. Stor som en citron. Läkarna tror att hon haft den sen hon var 14 år. Sen spreds cancern väldigt snabbt. Till huden, lungorna & levern. Det är orättvist & man undrar varför?

Anonym sa...

Hade du läst den innan jag tipsade om Daniels sida?? Jag gråter floder så fort jag läser iden, man liksom dras med i hans liv och i hans älskade dotter...

Jess sa...

Nej jag hade inte läst den tidigare...har precis börjat. Men ska fortsätta när jag kommer hem ikväll, kan inte sitta på jobb och tjuta;-)
Var han din vän?
Den bloggen borde bli till bok...