onsdag 24 september 2008

I need a job tralalala

Kollade på Luuk igår då Gynning var gäst. Hon har fan damp den tjejen. Men hon har iaf jävligt bra musiksmak! Här är en av hennes favoriter, vilken jag bara ääälskaar: http://www.youtube.com/watch?v=y1svI-owtWA

Jag håller på och söka nytt jobb då min tjänst går ut om 2 månader. Har lite panik eftersom jag inte går på A-kassa. Har aldrig varit min grej det där. Vill inte gå utan jobb, det är lite "slackigt". Det är inte helt ok att vara 29 och arbetslös. Men nu så här i efterhand kan man ju ångra sig kanske. Alltså att man inte gick med i A kassa.
Men det löser sig väl, brukar göra det. Jag har alltid haft tur med jobb, fick allt jag ville ha förut, Sen fick jag tur i kärlek och träffade Tobbe - och då var det precis som all tur med jobb försvann. Schvissss!

Jag jobbar måndag- fredag nu. Flextid. Men slutar aldrig senare än 15.00. Sköter mig själv.
Så nu söker jag liknande jobb. Fast i Sverige. Fast med dansk lön. Hahaha! Vad tror ni om det? Kommer jag att lyckas?!
Så om någon vet något om ett administrativt ledigt jobb i vårt lilla land, (4:e största i Europa faktiskt!) eller utomlands så är ni välkomna med förslag!

Och tänk på att jag klarar ALLT. Finns inget jag inte kan lära mig.

1 timme kvar av min dag. Sen ska jag rusa hem till min älskling! Längtar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello tjejen!
Vad vill du jobba med om du får välja? Har du något dröm yrke? Men nu kan du väl inte flytta när du träffat kärleken!!
Tjänar man mycket mer i danmark??
Kramiz

Jess sa...

Mitt absoluta drömyrke är bröllopsfixare.Romantiker som jag är. Att få fixa allt från scratch.
Eller så vill jag kombinera mina kontor/administrations kunskaper med mitt stora intresse mode.
Får jag en bra tjänst i utlandet flyttar jag garanterat! Med Tobbe såklart. Har vi redan disskuterat:-)Ja, lönen är mkt bättre i Dk. Jag tjänar typ som min pappa, som har kämpat i åratal för att komma upp i en sån lön! Galet...
Vart bor du själv främling? Och vad sysslar du med?

Anonym sa...

Tänk om man kunde tjäna bra med pengar och bara kunde slösa bort en massa!! Mmm va kul! Jag bor i Nyköping om du vet var det ligger?! Det ligger 10mil UNDER stockholm.. Jobbar på kontor här i stan och trivs som 17.. 36 år gammal (precis fyllda, så jag är inte gammal!!) lever sen 10 år tillbaka med samma gamla kille utan barn och gillar livet...
Vi brukar faktiskt varje år åka till Köpenhamn på vår semester och bo på SAS Radisson hotell och dricka en massa öl..
Lite info om mig, visst är det konstigt att man känner nästan att man känner varann fast man inte har en aning!! hi hi.
Ha en bra dag!
Kramiz