onsdag 19 augusti 2009

Onsdag

Jag har kommit in i en period då jag absolut inte kan ta ett beslut. Varken när det gäller vad jag vill göra, vad jag ska äta, om jag vill titta på tv, om jag vill sova eller vara vaken. Jag vet helt enkelt inte! Det är verkligen frustrerande och man mår inte så bra av det. Men det går väl över.
Över till något annat: Inlägget om småbarn på cafeér jag skrev för ett tag sedan har tydligen även tagits upp i tidningen City både igårdagens och i dagens. Tydligen är jag (och Lina Skoglund) inte ensamma om att tycka sådär. Läs gärna mer om det där! :-)

Nedan kan Ni se tidigare kommentarer från mitt inlägg:


Anonym sa...
Hej min vän.. ett tag sedan jag skrev till dig! Tja skolar in Emilia på förskolan och ett heltidsjobb och ja va mer kan jag säga. datan är inte prio 1.Du triggar verkligen i gång mig med dina småbarns inlägg..Hoppas du läser dina inlägg när du fått barn...Tycker om ditt sätt att skriva men håller inte med om allt :)puss hälsa Mari
den 12 augusti 2009 21:02



Jess sa...

Hej Majsan. Ja det var jättelänge sedan, hur mår Ni?Men du måste hålla med om att man kan be personalen att torka el tom torka av själv, efter att ens barn har kladdat & grisat runt? Och inte lägger du bajsblöjor på bordet väl?När jag var ung o jobbade på café, så var det ett vanligt fenomen tyvärr.För övrigt ska du ta mina sarkastiska inlägg med en nypa salt:-DJag tycker bara det är så oehört trisst att det finns så många klagande mammor, hoppas själv att om jag någon gång väljer att skaffa barn att jag försöka se det positivt och inte som ett måste.Kram o pussa den lilla blåögda gobiten där hemma
den 13 augusti 2009 08:40



El Jefe sa...

Hej Jessica!Jag är ju själv småbarnsförälder. Jag känner inte igen mig själv alls. Jag tror det handlar om dålig uppfostran, av föräldrarna! Alltid när vi är ute har vi våtservetter med sig så man kan göra rent efter sig. Sen det där med vagnarna är inte så lätt. Det är inte så skoj o lämna en vagn som kostat en del obevakat. Oftast har man ju saker i vagnen oxå. Bajsblöjor på bordet? Man bytar inte bajsblöjor bland folk kan jag tycka. Oftast finns där toalett med soptunna på ett café el dylikt. Ha en bra dag gamle klass homie.Kram Conny
den 13 augusti 2009 09:33



Anonym sa...

Jag kan bara inte låta bli att inte kommentera detta..Jag är ganska säker på att det finns svin bland många barnlösa som går på café.Med småbarn är man ofta stressad - Ja, men vi är inte en grupp som du kan dra över en kam, vi är enskilda individer och varje mamma gör nog sitt bästa, oftast, och man bestämmer själv hur man vill ha det.Och vagnar är ofta stora och klumpiga, det tycker även vi, men det är inte du som behöver dra den. Det är verkligen synd att du har så dålig syn på mammalivet.mvhSandra
den 17 augusti 2009 07:41

Lina Skoglund sa...

Jag håller med dig Jessi! Vissa (speciellt mammor) kan tro att allt kretsar kring henne och hennes barn (inklusive deras hangaround) när de äter ute/dricker latte eller vad de nu gör. Troligtvis ser mammans vardag ut så (stressigt, kaddigt, smuligt och bajsigt) och hon reflekterar inte över att det grisas ned. MEN det är ingen ursäkt. Allt handlar om respekt och sunt förnuft, något som tycks blåsa bort när magen börjar växa. För vissa.
den 18 augusti 2009 22:24

Inga kommentarer: