fredag 14 augusti 2009

Malmö stad kör maffia fasoner

Igår klev jag av mitt tåg, efter att ha jobbat över i några timmar. Glad över att äntligen vara hemma var jag på väg mot min cykel, men förvånad som jag blev stod den inte där jag hade lämnat den senast.
Såklart var min första tanke att den blivit stulen av någon idiot. Men senare kommer jag att inse att den var stulen, men av MALMÖ STAD! Eftersom jag parkerat min lilla hoj utanför ett cykelställ varslade MALMÖ STADS gubbar iväg min cykel till ett industriområde ute vid Jägersro, där dem endast har öppet 2 h 1 gång i veckan. Dessutom måste jag betala 235 kr för att få tillbaks min cykel. Ja, förstå det rätt, jag måste betala för min egen cykel!

3 kommentarer:

Anonym sa...

men sätt den inte fel då ;)

Anonym sa...

Till mitt försvar stod där inga skyltar att man INTE fick ställa sin cykel där. Däremot är det skyltat längs hela centralhuset. Jag anser att jag blev lurad...;-)

Anonym sa...

Dem tog den för att jävlas! Jag såg mannens leénde när han tog din fina Vega!