måndag 17 augusti 2009

Kommentarer

Jag har fått en del kommentarer ang min syn på barn och vill gärna förtydliga lite.
Mitt inlägg om "småbarnsmammor" är skrivit från egen erfarenhet efter många år som café biträde och är tyvärr ett faktum. Givetvis förstår jag att ALLA föräldrar inte beter sig likadant.
Jag har aldrig haft ett behov eller en längtan efter barn och den har inte absolut inte förstärkts när mina nära & kära skaffat barn genom åren. Det känns som att många kvinnor ser det som en självklarhet att skaffa barn och dessutom har många tom satt upp en max ålders gräns för detta (!).
Jag håller verkligen inte med och får höra många förklaringar och anledningar till att jag "snart" kommer att vilja ha barn.(När jag blir över 20, när jag blir över 25, när jag väl träffar den rätte, när jag fyller 30 osv.) Alla vill inte ha barn det måste folk förstå. Och om jag nu vill ha barn så gör jag det när JAG känner mig redo. Vi ska vara vuxna i så många år av våra liv, och jag tänker inte skynda med det. Vill jag ha barn när jag är 38- 40 så är det heller inget fel med det.
Men igen, såklart förstår jag att alla inte lämnar en bajsblöja på bordet. Thank god!

Inga kommentarer: