söndag 16 augusti 2009

Helgen over & out

Supergott & onyttigt bröd från festivalen.
Vår fruktkorg har förvandlats till tvättkorg...

Vilken avkopplande helg!

I går var vi hemma & tog det väldigt lugnt hela dagen, gick en kort stund på festivalen & käkade Afrikansk mat (ingen höjdare). På kvällen såg vi två jättebra filmer; " I taket lyser stjärnorna" (jag grät floder som vanligt) och " A good year". Den har alltid varit en av mina favoritfilmer, så himla vacker. Tobbe gillade också den & det är vår dröm, att en dag kunna ha en egen vingård i Frankrike...

I dag har vi haft tvättdag och eftersom vi inte har ett tvättställ som är stort nog ,har vi fått sprida ut tvätten som nu hänger ÖVERALLT i lägenheten!

Mina föräldrar kom på besök och vi åt på festivalen igen, än en gång jätteäckligt. Kan inte ens stava till vad vi åt.
Däremot hittade vi ett underbart olivstånd och köpte färska piri piri oliver, ett underbart nybakt ostbröd som vi ska ha till en flaska rött i kväll.

Hur kan det redan vara dags att jobba imorgon?! En helg går alldeles för fort! Hinner inte få något uträttat ju. Jag vill vinna pengar så jag aldrig mer behöver jobba! Och guud vad tråkig jag är på att skriva, måste skärpa till mig....

Inga kommentarer: