lördag 8 augusti 2009

Änglar är bjudna på Kräftskiva...

Min partyprinsessa



Idag är det dags för kräftskiva! Ska bli jättekul verkligen. Jag älskar att organisera och planera - hoppas bara att resultatet blir lyckat.
Någon som verkligen velat komma är Rebecca - det vet jag. Som vanligt hade hon varit vackrast på festen och förmodligen hade hon fått en hel del telefonnr (även om det inte var intressant skulle hon aldrig nekat någon). Rebecca är tjejen som ger ALLA en chans.
Hon hade utan några problem minglat med människor hon aldrig träffat och hennes skratt hade gått rakt in i mångas hjärtan.
Ibland är jag så rädd för att jag ska glömma bort hur ditt skratt låter. Eller att jag inte längre kan se ditt ansikte framför mig när jag blundar.
Antagligen kommer jag att fälla en tår i kväll , när jag pratar om dig. Det gör jag jämnt. Sätter sig som en klump i halsen. Men ändå vill jag prata om dig. Vill berätta för alla om min vän Rebecca.
Jag vet att du skulle bli sur på mig om jag gråter på min egen fest. Du vill inte att jag ska vara ledsen. Men det måste du förstå att jag är Rebecca. Det skulle du vara om du förlorat mig. Jag saknar dig så jäkla mycket ju! Men du vet att du är bjuden. Även om jag inte kan se dig så vill jag gärna att du kommer. I save a seat for you...

Inga kommentarer: