fredag 16 oktober 2009

Australien & Dubai

Jag & Louise på en förfest hos våra grannar från Canada
Jag & Mette i vår lgh på Sussex St - mitt i Sydney

Jag i Darling Harbour



Coogee Beach

Kvällspromenad förbi Operahuset

Flytten till Dubai är allt som rör sig i mitt huvud just nu. Nervös, spännande känsla i hela kroppen. Nervös för att inte hitta ett jobb man trivs med, nervös för att pengarna ska ta slut, nervös för alla prövningar vårt förhållande kommer att gå i genom.
Men självklart spännande eftersom vår framtid står helt vidöppen nu och vi har ingen som helst aning om vart den bär oss!

Jag har börjat acceptera tanken på att någon gång skaffa barn men jag skulle aldrig vilja skaffa en liten dotter utan att ha några historier och berätta om mig och hennes pappa. Jag har rest förut, har ju bl a bott i Australien. Men jag vill kunna berätta historier som jag och Tobbe har upplevt tillsammans. Jag vill att vi som föräldrar ska kunna inspirera vår dotter. ( Det är bara en dotter som gäller, ni har märkt det va?)

Men det är viktigt att vara förberedd inför en sådan här stor förändring. Min flytt till Oz som jag gjorde tillsammans med min bästa vän Louise, slutade med att jag förlorade henne som vän. Det var många prövningar under resans gång som ingen av oss var förberedda på. Speciellt inte jag. Jag var naiv och trodde att allt skulle flyta på utan problem och att vi skulle bli en del av Sydney på en dag. Min stress och besvikelse gick tyvärr ut över min kära vän Louise, som beslöt sig för att lämna mig efter 1 månad. Även min danska väninna Mette som var med oss på resan åkte hem.
Kvar stod jag, utan pengar utan boende - men tack vare en liten ängel, mitt ex´s ex, Rachel så löste min situation sig och jag fick bo hos hennes fantastiska familj ett tag.

Men det var självklart ensamt utan Louise - vi hade gjort allt tillsammans. Men denna upplevelse är något jag är säker på redan stod skrivet i mitt livs manus. Jag lärde mig otroligt mycket genom att vara ensam i Oz och jag växte som person. Jag vet även idag att trots min kärlek till Louise så var vi nog aldrig bra för varandra. Vi har båda kommitmycket längre idag , utan varandra. Även om hon alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Så visst är jag rädd för att kasta mig in i en liknande situation igen. Det blir som sagt en prövning för vårt förhållande - men jag tvivlar inte det minsta på vår kärlek och tror därför att vi ska klara det här och få en fantastisk framtid tillsammans.
Bjuder på lite bilder från Oz (2006)

Inga kommentarer: