måndag 26 oktober 2009

Jag vill be om ursäkt...

Livet är uppdelat i olika kapitel. Det kan vara t ex "När jag flyttade...", "När det tog slut mellan mig &...", "När jag blev tillsammans med" eller " När jag började jobba på".

För att komma vidare till nästa kapitel måste man även avsluta ett kapitel.
Mitt nya kapitel börjar på lördag, då ett helt nytt liv väntar på mig. Det senaste kapitelt i mitt liv har varit bra på många sätt, men tyvärr har det funnits en hel del negativitet som jag nu vill avsluta. Den här sista veckan hemma i Sverige tänkte jag ha en så kallad karma vecka. Jag ska göra goda gärningar för folk jag inte känner, och för folk jag känner. Jag vill säga förlåt till människor jag sårat.

Den första jag vill be om ursäkt till är en person som aldrig varit min vän och aldrig kommer att blir min vän. Vi känner inte varandra men känner mycket väl till varandra. Tyvärr blev den här människan sårad delvis pga mig. Det var inte jag som var huvudpersonen men jag har förstått att jag fått ta stor del av skulden på mig. Det som hände var oundvikligt och jag hoppas att du förstår att det var menat. Det jag vill be om ursäkt för är att jag ignorerade att det fanns en tredje part - en part som faktiskt mådde väldigt dåligt pga mina handlingar. I dag skulle jag agerat annorlunda, det är aldrig ok att starta något med en kille som ännu inte avslutat något med sin gamla.
Jag vet att du förmodligen alltid kommer att tänka på mig med avsky och jag vill därför be om ursäkt för den delen jag var ansvarig för.

1 kommentar:

Anonym sa...

pussss o kram När du kommer hem är du alltid välkommen till Svedala, det vet du!

m