torsdag 21 augusti 2008

Sommarbröllop V/S Vinterbröllop



Min högsta dröm är att få gifta mig. Inte nu på momangen, men i framtiden. Innan jag fyller 34 iaf. Jag fantiserar ofta på hur mitt bröllop ska se ut och jag har alltid sagt att jag vill gifta mig under våren eller sommaren. Min älskling vill gifta sig på en strand i Fiji och visst låter det underbart men chansen att alla ens vänner & familj kan närvara är liten.

Jag skulle vilja gifta mig på en vingård i Frankrike , eller på ett vackert slott i Sverige!


Men så läste jag i en bröllopstidning som jag fann på en frisörsalong om vinterbröllop. Och det finns faktiskt många fördelar med ett vinterbröllop. Vädret t ex. Människor har inte samma förväntningar på hur vädret ska bli en vinterdag. Och bruden( jag!) har möjligheten att få bära en uuunderbar vit päls! Tänk er ett helt vitt, isigt bröllop på ett slott någonstans i Sverige. Festlokalen ska vara fylld med levande ljus. Och med lite tur är marken täckt av snö. Åh!

Inga kommentarer: